Tyst hos frisören?

T o r s d a g
(haha observera att jag för en gångs skull lägger in något en annan dag än onsdag ;b)

Idag var jag och klippte mig. Helt vanlig klippning; topparna och klippa upp lite, inget speciellt.
Jag satt bara tyst och tittade på hur hon klippte och funderade på saker. Plötsligt la jag märke till en grej:
Jag var den enda där som var tyst. Alla andra diskuterade allt möjligt om sina privatliv med frisörerna.
Hmm.. är det jag som gör fel? Borde jag prata med min frisör? Plötsligt blev den avslappnade tystnaden en obekväm tystnad. Men hur börjar man prata med dem egentligen? Frisören kommer inte precis be mig berätta nåt. Och jag kan ju inte mitt i allt börja prata om mig själv. Jag har ju aldrig sett henne tidigare så det vore ju lite konstigt. Och vad skulle jag säga då egentligen?
Jag tjuvlyssnade lite på vad folk pratade om. Någon pratade om någon den kände, någon om en middagsbjudning eller fest, osv..
Kanske kände de frisören från förut? Men det skulle väl vara ett sammanträffande om varje gång jag är hos frisören är alla andra där och klipper sig hos sin bästa kompis.
Ska man prata med dem eller inte? Har jag missuppfattat något?
Det enda som sades var innan: hur jag ville ha det. och efter: om jag var nöjd, och sen några ord när jag betalade.
Är jag den enda som inte småpratar med frisören?

--------------------------------------------
Sen hade jag lite tid över innan jag skulle ta bussen till Moa, och gick in i en affär och provade lite tröjor. Snygga, men måste de kosta typ 30€ styck?! Jag ville gärna ha många av dem men tänkte inte precis betala över hundra euro när jag är så snål som jag är ;)

Kommentarer
Postat av: Moa

jag pratar med alla ;)

2009-04-17 @ 15:00:17
URL: http://sofierce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0